גוגל אנליטיקס

כאשר מעלים אתר לאוויר (מכל סוג) או אפליקציה, ובייחוד כאשר מנהלים עבורם פעילות של קידום אורגני או קידום ממומן, אחד מהדברים הראשונים והחשובים ביותר הוא איסוף נתונים מהאתר או האפליקציה. רק כך ניתן ללמוד על ביצועי הפעילות השיווקית, ורק כך ניתן למקד את מאמצי האופטימיזציה והשיפור שייערכו להם. אחד מהכלים הטובים והפופולריים ביותר לאיסוף נתונים על אתרים הוא גוגל אנליטיקס. 

גוגל אנליטיקס הוא כלי מעקב ואיסוף נתונים על אתרים, שאותו פיתחה גוגל. אנליטיקס הוא כלי וותיק מאוד שלאחרונה קיבל גרסה חדשה לחלוטין. הכלי הצליח לבסס את מעמדו ככלי הנפוץ ביותר למטרה זו בשוק. הוא מאפשר לאסוף נתונים חשובים, כמו מעקב אחרי נפח התנועה באתר או בין פלטפורמות שונות של העסק, מעקב אחרי כמות הזמן שגולש ממוצע נמצא בכל עמוד או פלטפורמה, מעקב אחרי מקור ההגעה לאתר ועוד. בעזרת גוגל אנליטיקס, ניתן לעקוב אחרי המסע שעורך כל גולש בין דפי האתר ובין הפלטפורמות השונות של העסק, ולהסיק מכך מסקנות מהותיות לצורך המשך העבודה על הפעילות וההצלחה של האתר.

את ההתקנה של האנליטיקס באתר קל מאוד לעשות, ונדרשת רק הוספה של קטע קוד קצר ופשוט, שאותו מספקת גוגל לכל משתמש. מדובר בפעולה חד פעמית שאותה יכול לבצע מתכנת האתר, ולאחר ביצועה, המערכת מתעדת את הפעילות באתר וניתן לראות את כל הנתונים בממשק הניהול של הכלי.   

מה ניתן ללמוד משימוש באנליטיקס?

כמות המידע שנאספת על ידי אנליטיקס היא גדולה מאוד ורחבה מאוד. ניתן לראות בעזרת הכלי נתונים על התנהגות הגולשים באתר, על אופי המסע שלהם בתוך האתר, על המכשירים שמהם נכנסו לאתר (כמו למשל, האם ממובייל או ממחשב), על המקור של הכניסה שלהם לאתר, וגם נתונים רבים נוספים. 

הנתונים האלה מאפשרים למפות את קהל הגולשים ואת אופי השימוש שלהם באתר. בנוסף לכך, הנתונים האלה מאפשרים לנתח את ביצועי העמודים באתר או באפליקציה. כלומר, ניתן כך לזהות אלו עמודים מושכים תשומת לב רבה יותר ומבלים בהם יותר זמן גלישה. לעומת זאת, ניתן גם לראות באלו עמודים יש נטישה מהירה של האתר ועוד מגוון רחב של נתונים והמרות באתר. 

כאשר אנו מנתחים את הנתונים, אנו יכולים להסיק מסקנות שיש להן ערך רב מאוד. המסקנות האלו יכולות להוביל לביצוע התאמות ושינויים באתר עצמו, או בקמפיין השיווקי שאותו אנו מנהלים עבור הלקוח – בין אם מדובר בקידום אורגני או ממומן. מדובר בכלי שהוא מהותי לצורך מדידת ביצועים, וגם לצורך דיווח ללקוח עצמו. 

מכיוון שחלק חשוב בכל תהליך של קידום אתר הוא ביצוע שיפורים מתמידים, הנתונים שנאספים מגוגל אנליטיקס יכולים לעזור לאנשי הקידום למקד את המאמצים שלהם ולהבין טוב יותר כיצד לבצע אופטימיזציה לאתר ולקמפיין. 

דיווח איכותי וקבוע במהלך תהליך הקידום

כאשר בעלי עסקים עובדים עם אנשי הקידום שלנו, הם נהנים מקבלת דיווח קבוע ואיכותי על ביצועי האתר שלהם והקמפיינים שאותם אנו מנהלים עבורם. מכיוון שאמון הוא אחד מהדברים החשובים ביותר שיש לבסס בשיתוף פעולה שכזה, אנו מאמינים שדיווח שוטף ושקוף הוא מהותי לצורך הצלחת הפעילות עבור הלקוחות שלנו. 

גוגל אנליטיקס הוא רק כלי אחד מתוך כלים רבים המשמשים בתהליך הקידום, אך הוא מהווה כלי חשוב ביותר, שמאפשר גם לדווח ללקוח בצורה מדויקת על הביצועים של האתר אבל גם להבין לעומק את הדברים שאותם יש ליישם למען שיפור הפעילות שלו. 

דילוג לתוכן