קודי המרות

קמפיינים שיווקיים בדיגיטל הם לא רק קמפיינים של קידום ממומן. למעשה, כל אתר אינטרנט משמש בתור פלטפורמה שיווקית של העסק שאותו הוא מייצג. האתר מושך אליו גולשים שמגיעים ממקורות שונים, ועל ידי קבלת מידע רלוונטי הם הופכים להיות ללקוחות פוטנציאליים. 

מכיוון שאתר הבית שלכם הוא סוג של קמפיין מתמשך בפני עצמו, יש חשיבות רבה לכך שיתבצע מעקב קבוע על הביצועים שלו. ביצועי האתר נמדדים בכמה דרכים, ואחת מהשיטות הטובות ביותר לעקוב אחריהם היא באמצעות שימוש בקודי ואירועי המרות.  

איך משתמשים נכון בקודי ואירועי המרות?

המרה היא מונח שמבטא כל פעולה שהגולש מבצע באתר שלכם, ואשר לה אתם מצפים ממנו. כך, המרה יכולה להיות מילוי טופס באתר, הקלקה על עמוד או על לינק מסוימים, הרשמה לרשימת תפוצה או הכנסה של מוצר לסל קניות (וגם רכישה של אותו מוצר) הורדת טופס ועוד. כל פעולה כזו מבטאת הצלחה מסוימת בעמידה ביעדי האתר, וכדי להבין את הביצועים שלו וגם כדי לעקוב אחר כמות ההמרות – יש להשתמש בקודי המרות. 

מבחינה טכנית, ניתן להגדיר קוד המרה או אירוע על ידי שימוש בגוגל אנליטיקס ובגוגל תג מנג’ר. בעזרת התג מנג’ר, ניתן לחבר את האתר למערכות שמודדת המרות וביצועים, ולהגדיר תגים שמחברים את האתר למערכות שונות מחוצה לו. לכל מערכת כזו יש תג משלה שצריך ליצור. כדי לעקוב אחר המרות, יש ליצור תג של גוגל אנליטיקס, ולהגדיר שם מעקב אחר אירועים והקלקות של הגולשים באתר. 

מדובר בסדרת פעולות שלפעמים מאוד מורכבת, היא דורשת היכרות קרובה עם המערכות הללו וניסיון בהגדרת יעדים והמרות. כאשר אנו מנהלים אתר עבור הלקוחות שלנו, אנחנו מקפידים להגדיר מראש מהן ההמרות שאותן אנו רוצים למדוד באתר – ולכל המרה יוצרים קוד ייחודי שאותו נשלב באתר (בעזרת תג מנג’ר). 

כאשר המעקב אחר ההמרות באתר מתחיל לפעול, אנחנו מקבלים נתונים ממשיים לגבי כל פרמטר שהגדרנו. כך ניתן להסיק מסקנות רבות מניתוח של הנתונים ולבצע שיפורים באתר בהתאם. 

שימוש בקודי המרות לביצוע אופטימיזציה

קודי המרות הם כלי מצוין לניתוח נתונים וביצוע אופטימיזציה. אם, לדוגמה, אנו רואים שיש מעט מאוד גולשים שבוחרים למלא טופס מסוים באתר – אנחנו יכולים לבדוק אותו גם מבחינה טכנית וגם מבחינה עיצובית. המעקב אחר ההמרות מאפשר לנו גם להבין כמה גולשים מבצעים פעולות באתר מתוך סך הגולשים שנכנסים אליו, ובאילו דפים הם מרבים יותר לעשות זאת. ניתוח המידע יכול להוביל לסדרה של שיפורים באתר, הן מבחינת התוכן והן מבחינת העיצוב והממשק. 

לוג’יק פינג: בניית אתרים שממירים יותר

לוג’יק פינג מתמחה בבניית אתרים ממירים, על ידי שילוב של כלים רבים בתחום התוכן והשיווק, בתחום ה-UX/UI ובתחום הטכני. אנחנו מספקים גם ייעוץ לאתרים שלא נבנו על ידינו, כדי לשפר את יכולת ההמרה שלהם באופן משמעותי. הניתוח הזה צריך להיות מבוסס על נתונים אמתיים מהשטח, ובמידה והאתר שלכם אינו עושה שימוש מספק בקודי המרות, נוכל להמליץ לכם כיצד לעשות זאת טוב יותר.  

דילוג לתוכן